Wynajem sal

UWAGA!!!! NOWE ZARZĄDZENIE ODNOŚNIE WYNAJMU SALI!!!!


 Kliknij tu :  ZARZĄDZENIE NR 102/2019



Szukasz sali do wynajmu na wesele? sylwestra? studniówkę? komunię? bal? konferencję? prezentację? dyskotekę? etc.
- U nas masz taką możliwość! Najlepiej osobiście odwiedź Wiejski Dom Kultury w Stalach i dokonaj rezerwacji na miejscu.

Z jakim wyprzedzeniem należy składać rezerwację?
Im wcześniej tym lepiej – wczesne zapytanie pozwala lepiej dobrać termin. Zdarzają się przypadki kiedy np. narzeczeni są zmuszeni zmienić datę wesela po dokonaniu wstępnej rezerwacji sali, ponieważ w kościele nie ma już wolnego terminu, albo zespół muzyczny, który najbardziej przypadł im do gustu nie może zagrać w danym dniu. Najlepiej rezerwować salę około roku przed planowanym terminem wesela, wówczas jest największe prawdopodobieństwo, że wybrany termin będzie dostępny. Nie takie rzadkie są jednak wesela „last minute”, jednak wtedy nie mamy gwarancji co do dostępności sali i musimy zdać się na więcej szczęścia. Pamiętajmy więc o tym szczególnie w miesiącach tradycyjnie cieszących się największym powodzeniem pod wesela. 
Nie zapominajmy również, że okres świąt także jest gorącym okresem, w szczególności o imprezę sylwestrową trzeba zabiegać rekordowo wcześnie. Aby więc uniknąć przykrego rozczarowania, miejmy na uwadze zawczasu zabukować sobie wynajem sali. 

Co z ewentualną dekoracją i i oprawą muzyczną?
Wiejski Dom Kultury w Stalach dopuszcza możliwość dekoracji na własną rękę, tj. dekorator i materiały dekoracyjne każdy sobie załatwia indywidualnie z zewnątrz. Projekt jak i metody mocowania dekoracji muszą jednak zostać zaakceptowane przez Wiejski Dom Kultury w Stalach. Materiały wykorzystane do dekoracji jak podpowiada zdrowy rozsądek muszą spełniać wymogi przepisów przeciwpożarowych, a wszystko po to, by nie dopuścić do ewentualnego zagrożenia. Jeśli chodzi o oprawę muzyczną, podobnie jak z dekoratorem, załatwiamy sobie na własną rękę.

Czy jest kuchnia na miejscu?
Mamy do dyspozycji dużą kuchnię, dzięki czemu można na miejscu przygotować dania na gorąco. Pomieszczenia kuchenne znajdują się tuż za ścianą sali balowej(weselnej), co stanowi niebywałą wygodę w zręcznym noszeniu dań. Kucharki oraz menu ustalamy we własnym zakresie. 

Czy dysponujemy parkietem do tańca i sceną?
Tak, mamy do dyspozycji parkiet do tańca o sporym metrażu oraz scenę, która znajduje się na podwyższeniu, względem właściwego poziomu sali (a wszystko po to, aby to co się dzieje na scenie, było bardziej widoczne). Scena sama w sobie jest dość obszerna i spokojnie pomieści kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób występujących naraz.

Czy sala posiada dostęp do światła dziennego?
Owszem, sala posiada okna mające dostęp do światła naturalnego z możliwością pełnego zaciemnienia.

Czy mamy do dyspozycji parking dla gości?
Dysponujemy własnym parkingiem, o charakterze otwartym, za którego nie trzeba specjalnie dopłacać. Jednak miejsc parkingowych nie ma zbyt wiele.

Jakie są możliwości ustawienia sali? 
Ustawienia miejsc siedzących względem miejsca przeznaczonego do tańca można dokonać samemu (tj. zgodnie z gustem wynajmującego). My jedynie możemy podpowiedzieć jakie ustawienia są najbardziej popularne. Dysponujemy 25-cioma dużymi prostokątnymi stołami oraz 50-cioma długimi ławami, które spokojnie są w stanie pomieścić ponad 300 miejsc siedzących. Na dzień dzisiejszy zakupione są 25 stoły bankietowe i 100 krzeseł. 

Jakie są koszty wynajmu? 
Obowiązująca kwota za wynajem pomieszczeń w domach ludowych i remizo-świetlicach: od czwartku godz. 8.00 do poniedziałku do godz. 15.00:
  • 1500,00 zł - Przy zużyciu do 200 kWh;  
  • 2000,00 zł - Przy zużyciu powyżej 200 do 250 kWh;
  • 2500,00 zł - Przy zużyciu powyżej 250 kWh;
  • 500 zł - Za każdy dodatkowy dzień najmu.
*Za wynajem pomieszczeń na uroczystości związane z jubileuszem pożycia małżeńskiego, osiemnastką, chrzcinami ustala się stawkę w wysokości: 500,00 zł za jeden dzień najmu.
**Stawki opłat obejmują koszty utrzymania lokalu tj. zużycie energii, ogrzewanie, wywóz ścieków i odpadów komunalnych.

***Opłaty ZAIKS na publiczne wykonania i publiczne odtwarzanie utworów uiszcza najemca. 

Celem zabezpieczenia mienia za każdorazowy wynajem obiektów pobiera się kaucję zwrotną w kwocie 250,00 zł.  Kaucję uiszcza się na rachunek Urzędu Gminy Grębów z chwilą podpisania umowy najmu (Nr konta: 92 9434 0002 2001 1008 2407 0007 BS w Tarnobrzegu).
Zwrot kaucji następuje po zakończeniu i rozliczeniu najmu.


Nieodpłatnie udostępnia się pomieszczenia w domach ludowych i remizo-świetlicach, których podstawą najmu jest wniosek złożony do Wójta Gminy. Mowa tutaj wyłącznie o:
  1. Zebraniach wiejskich i spotkaniach z mieszkańcami, organizowanych przez Wójta Gminy, Radę Gminy i Rady Sołeckie.
  2. Nieodpłatnych, niedochodowych imprezach, uroczystościach organizowanych przez jednostki OSP, LZS, Koła Gospodyń Wiejskich, zespoły ludowe, stowarzyszenia i organizacje pozarządowe działające na terenie gminy Grębów.
  3. Nieodpłatnych kursach i szkoleniach organizowanych dla mieszkańców gminy Grębów.
  4. Imprezach okolicznościowych organizowanych przez Gminne Centrum Kultury w Grębowie.
  5. Imprezach i zabawach organizowanych dla dzieci w wieku przedszkolnym z terenu gminy oraz dla uczniów szkół prowadzonych przez gminę Grębów.
Wynajmujący składa oświadczenie dt. zasad wynajmu oraz odpowiedzialność za powstałe szkody. Przy każdorazowym przekazywaniu pomieszczeń winna być wyznaczona osoba odpowiedzialna, do której należy przejęcie lokalu, nadzór nad korzystaniem z lokalu oraz przekazaniem lokalu w stanie takim, jakim został przyjęty. Za szkody spowodowane w okresie najmu odpowiada Najemca, usunięcie szkód nastąpi przez zapłatę kosztów lub inny sposób ustalony przez strony.